Thursday, February 28, 2008

OKUYUCULARIMIN YORUMLARI - COMMENTS

Fear of Darkness in My Childhood

Ne kadar ilginc yazilar yaziyorsun, the connections you find among seemingly unrelated things are wonderful. – Serap

Fear of darkness'i okudum, guzel. Ama cozum? Korkularin (ve daha bir cok davranis ve beceri vb) genetik baglantilari oldugunu dusunuyorum. – Cem TURGAY

Oğlum sen yanlış meslek seçmişin. Hakkıkaten çok güzel. - M.Niyazi SARAL

Do Computers Feel?

merhaba ali rıza yeni yılını kutlarım.
yakında birgün gorüşmek isterim.öglen yemegine beklerim. - Erkan Babaoglu

Dogrudur valla ben 2-3 dk okudum. (Kendisini google analyticsten izleyip niye az okudun diye sıkıştırmıştım- ARS) Daha dogrusu goz gezdirdim. Cunku baslik iticiydi yani hayali hatta spekulatif, baska birsey mi anlatmak istiyor dedim goz gezdirdim. Hatta bir ara yok artik deyip birakacaktim: interrupt'lari durtulerle karsilastirmaya baslamissin... ama sonra toparlamissin, durtulerden duyguyu uretecek bilincin eksikligi soz konusu. - Cem TURGAY

Tesekkurler. Favorim Teknik Metin Okumak yazisi oldu :) - Cüneyt GÖKSU

Boşluk Bırakmak, Vücut Buluş ve İnsan Makine Etkileşimi

Boşluk Bırakmanın Medeniyetle ilişkisini çok yönlü ve somut - soyut irdeleyen yazınız ile ; Vücut buluş ve buluşma noktalarının biraraya gelişi ile ilgisi+,-miz ve topluma işe adapte olurken kendiLERimize biçtiğimiz ve ''maske'' zannettiğimiz ''arayüzler'' bileşimimizi açan ; yazılarınızı -özellikle bu ikisini- çok beğendim...eline-diline-zihnine-gönlüne SAĞLIK-AFİYET...
Dr. Ali YALÇIN

Embodiment and Man Machine Interaction

1. I am not sure 1) what this article is about; 2) why the author thinks it's appropriate for Xtalk; and 3) why the reader would care.
2. The author just throws out a bunch of rambling ideas. What is the intended point and how is it useful for anything?
3. This article is probably about situational awareness, a known requirements for complex real-time (or Modeling and Simulation) programs. However, it never mentions the term until the last sentence. After I looked at it a second time from a "situational awareness" point of view, the rambling starts to make a little sense. After reading it for the third and forth time, it is thought provoking. However, I can't imagine a "normal" Xtalk reader will read it, say "What the heck is this about", and re-read it multiple times to understand.
4. Overall - it's a reasonably thought-provoking article. Unfortunately, it is not focused, has no real introduction to tell us what it is about, and then I didn’t understand anything he was talking about until the last paragraph.
5. I have no idea what readers will take and use from this discussion.
6. Send to Psychology Today or Car & Driver. This has no place in Xtalk.
7. "We can also feel every movement our hand does if we listen it." ????

XXX from somewhere


Gönderdiğiniz yazılarınız için çok teşekkür ederim.Her zaman ilgiyle okumak isterim.
Nuran Erçetin

Müdürüm Dayanamıyorum Beni Hastahaneye Götürün

Oğlum bunlar inanılmaz.... Yıllar sonra çıkacak değeri... Eline kafana sağlık.
M.Niyazi SARAL (Abim küçüklükten beri yediğim her naneyi ilk farkeden kişidir)

Ali Rıza, çok güzel. Eline sağlık. Lütfen bitirince haftaya tekrar son halini gönder.
M.Niyazi SARAL

Ağaçların Arasından Görmek

Ali Rıza hakikaten çok güzel olmuş. Satır satır okudum. Düşünme ve algılama üzerine tam konsepte uygun. Harika... Sağol. - M.Niyazi SARAL

Seren Rüzgarı

merhaba ali rıza, nasılsın ,annen nasıl, kitabın cok ilginc gorunuyor.nerden alabilirim?
Erkan Babaoğlu
…”Seren Rüzgarı” kitabı için çok teşekkürler..okudum, düşünce dağarcığım için ilhamlar aldım..kitaba ve size başarılar dilerim..saygılar, AA.

Ali tebrikler ve tesekkurler. Kitabini hizlica gozden gecirdim, iyi olmus. Fakat bir miktar yazim ve dizim hatasi var umarim baskida duzeltilmistir. Eurocontrol hakkinda verdigin bilgilerde bazi eksik ve yanlislar var. Asagida belirtip, dogrularini vermeye calistim. – Cem TURGAY

Taş Taş Üstüne

Sevgili AR+, Cok hizli bir "scan" ettim makaleni. Ilk izlenimim iyi bir yazi oldugu tarzinda, tesekkurler :-). Cemtas - Cem UŞAKLIGİL

Çok güzel. Yayınlıyoruz. - M.Niyazi SARAL

Hallo Ali, To answer your question , our dear collegue Rolf Muehlstroh died in 1998 !I think it is a wonderful idea of you to remember and honnor him !I hope you are well, Marianne

Due Respect to Istanbul

… Bence istanbulun tüm görselliği ile yaşadığım için kendimi şanslı sayıyorum.Senin yazını okunkende kafayı kaldırıp ahırkapı fenerine baktım. …kendine iyi bak Levent ÇELİK

Hocam gercekten cok anlamli ve guzel bir yazi olmus...Ellerinize saglik... - Burak KAYA

Sana da Mutlu yillar Ali Riza. Iyi calismalar, Best Regards, Saludos, Lijepi pozdrav
Cüneyt GÖKSU

Kapanışlar

Valla hani diyorlar ya ... "you are improving.." yani... M.Niyazi SARAL

Vertigo in the Control Room

Ali, stuff degil staff olacak!
1. Disorientation bir grup insan icin ayni anda soz konusu olamaz. Tamamen kisisel bir durumdur. Eger bir hatayi paylasan bir grup insan varsa, o zaman disorientation teshisi dogru olamaz. …
Cem TURGAY

Ali Rıza Bey yazınızı okudum, gerçekten keyifliydi. diğer yazılarınızı da bekliyoruz.
Cihan KİRAZCI

… yazınızı da ilgi ile okudum. verdiğiniz çeşitli örnek ve kendinizden kesitlerle güzel bir yazı ortaya çıkarmışsınız.tebrik eder yazılarınızın devamını dilerim.
C.S.

Sevgili AliRıza, biliyorsun Türkiye'de otomobil kullanırken yeterince yüksek risk alıyoruz. Seyrek olmakla birlikte yılda bikaç kere havayolu seyahati yapan biri olarak senden ricam hava trafik kontrol odasında çalışanlar lütfen benim adıma risk almasınlar, ille de risk almak istiyorlarsa bol bol yer trafiğine çıksınlar veya gidip fethiyede kanat taksınlar.
Herkese iyi ve dilediklerince riskli haftasonu tatili dileğiyle,
Serdar ENER

Ali Rıza bey gosterdiginiz ilgiye cok tesekkur ediyorum, Yazılarınızın devamını bekliyorum.Emre AYTAÇ

Rahatsız ediyorsun. Her gün senden e-mail almak zorundamıyım.
Şu anda kendisinden izin isteme imkanım olmayan nazik bir bey…

Hi Ali, I think it was a great idea to sent this email. Well done!
Greetings from Panama, Betsy - Bethzaira Melissa Pinzon Fernandez

Zaman zaman ilettigin faydali icerikli mesajlarini memnuniyetle okuyorum, paylasiyorum. Yalniz, ekte ilettigin mesajda anlamadigim birsey var, seslisozluk.com'da turkce'ye translation'i bulamadim, yoksa ceviri mi yapmamiz gerekiyor? – S.O.